Så hanterar du besvärliga personer

Lär dig tackla svåra personer och situationer. Förbättra samspelet på jobbet och få förståelse för varandras olika personligheter.

Ta med hela teamet! Kom 5 betala för 4.

Anmäl dig

29 maj

Så hanterar du besvärliga personer

Linköping på Quality Hotel Ekoxen

Om kursen:
  • Lär dig strategier för att hantera besvärliga situationer
  • Så får ni en bättre samarbetskultur på arbetsplatsen
  • Så ökar du din personliga styrka i mötet med besvärliga personer
  • Lär dig hantera frustration, rivalitet och missförstånd på arbetet
  • Kommunicera och använd kroppsspråket på rätt sätt

Att klara att samarbeta med sina kollegor är en förutsättning för trivsel och inte minst för goda resultat. Detta är ofta en utmaning då en rad olika personlighetstyper måste samsas på en arbetsplats. Friktioner mellan arbetskollegor skapar misstrivsel och leder till ineffektivitet.

Till trots för att kursen namn kanske kanske pekar mot det motsatta, är uppfattningen om vilka som är «de besvärliga personerna» många gånger en subjektiv bedömning. Under den här kursdagen får du lära dig att identifiera olika personlighetstyper och hur du bör gå fram i din relation med dessa. 

Du får praktiska verktyg för hur du kan hanterar ilska och frustration hos andra – och hos dig själv. Du får fördjupad kunskap om hur du kan hantera besvärliga personer och lära dig att sätta gränser och få större insikt i hur du själv reagerar i olika situationer.

Med större kunskap om olika människotyper och hur de uppträder kommer du stå starkare rustad inför att möta de utmaningar som kan uppstå i möten mellan  människor. Lär dig tackla svåra personer och situationer. Förbättra samspelet på jobbet och få förståelse för varandras olika personligheter.

Kom själv och ta eller ta med dig kollegorna till en inspirerande och motiverande kursdag där ni tillsammans sätter standarden för er arbetsvardag. Ditt arbetslag är inte starkare än sin svagaste länk, se till att ni blir ett samansvetsat och produktivt team.

7 goda skäl att gå kursen:

  • Du får insikter i varför människor agerar och reagerar som de gör
  • Du lär dig hur du påverkar samspelet så att du enklare kan nå dina mål i arbetet
  • Du får verktyg för att hantera motstånd och konflikter utan att bli överkörd
  • Du ökar förståelsen för olika personlighetstyper och hur du bäst bemöter dem
  • Du lär dig olika kommunikationsstilar och hur du pratar rätt med olika personer
  • Du fyller på med nya impulser, tankar och inspiration
  • Väl tillbaka på jobbet får du bättre relationer med kollegor och kunder – du sparar tid och energi!

Det var mycket roligt att lyssna till dem och det märkets att det har jobbat länge med detta. Väldigt spännande att de tar upp exempel från sina egna ererfarenheter.

Anna Boström, Förbättringslerdare, Orica Sweden AB

En superbra dag med jättehärliga föreläsare!

Emma Pettersson, Distributionschef, Holistic Sverige
Badge

Ta med kollegorna!

Grupprabatt: Gå 5 betala för 4

Badge

Redo för steg 2?

 Så hanterar du besvärliga personer 2 är för dig som redan har kunskap i ämnet och som söker mer! Läs mer om kursen

Kursprogram

Kursprogram

Vi arbetar just nu med att färdigställa ett spännande kursprogram. Fyll ut din e-postadress nedanför så uppdaterar vi dig när vi har programmet på plats.
Omslag for Så hanterar du besvärliga personer

Ladda ner en utskriftsvänlig version av kursprogrammet

Broschyr för: Vår 2018

Kurslokaler

Kurslokaler

Quality Hotel Ekoxen

  • 29 maj

Kursledare

Kursledare

    Vi arbetar för att få Kursledare på plats. Mer information kommer :-)
´
Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Förmånligt hotellboende

    Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Hege Johannessen

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hj@confex.no eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.