Receptionisten

Du som är verksamhetens ansikte utåt – vill du bli ännu proffsigare? Kursen för dig som vill utveckla ditt kundbemötande och få inspiration i vardagen.

Dina kursledare får 4.9 av 5 i betyg!

Förstärk din arbetsglädje och motivation med kursen som nu är inne på sitt 14 år!

EARLY BIRD! Nu får du 1000 kr rabatt om du bokar innan 1 september.

Om kursen:
  • Hantera vardagsstressen i rollen som “spindeln i nätet”
  • Effektivisera din dag – smarta arbetssätt som ger dig
  • Lugn i huvudet och koll på läget!
  • Att vara ansiktet utåt - Det professionella kundbemötandet
  • Merförsäljning - Att vara säljande som en del i god service

Du som är verksamhetens ansikte utåt – vill du bli ännu proffsigare?

Du som arbetar med reception och kundservice är verksamhetens ansikte utåt och många gånger omgivningens första intryck av verksamheten. Det krävs mycket av dig. Du bör bl.a. vara serviceinriktad, effektiv, strukturerad och professionell, samtidigt som dina kollegor förväntar sig att du är där för dem – ögonblickligen.

Därför har vi i samarbete med receptionister och kundservicemedarbetare landet runt, skapat en kurs just för dig!

Vi har valt ut två av våra mest engagerande och kompetenta föreläsare för att ge dig massor av ny inspiration och kunskap om hur du kan:

  • Utvecklas och nå din fulla potential som receptionist eller kundservicemedarbetare
  • Bli bättre på att hantera besvärliga personer och telefonsamtal
  • Våga jobba med merförsäljning, som en del i din goda service
  • Vässa kommunikationen med kunder och kollegor – förstå och bli förstådd!
  • Hantera vardagsstressen i rollen som spindeln-i-nätet
  • Få människor att respektera din tid och lyssna på vad du säger!

Välkommen till kursen där ditt yrke står 100 % i fokus!

Två väldigt givande dagar! Båda kursledarna var hur bra som helst, inspirerande, roliga, gav ett bra intryck båda två!

Jenny Stjärnroth, Receptionist, Hyresgästföreningen

Otroligt bra föreläsare! Timmarna gick väldigt fort och man kan lyssna i timtals. Inspirerande talare och väldigt förstående.

Matilda Vikström, Receptionist, Statiscon AB

Fantastisk bra kurs. Bra föreläsare med mycket att ge!

Nina Eriksdotter Hermansson, Receptionist/tandsköterska, Lasertandvården
Goodie

Låt dig inspireras och ladda ner vår gratis eBok Proaktivt stressarbete

Kursprogram

Kursprogram

  • Dag 1

    08:30

    Registrering - Kaffe/te och smörgås serveras från 08:30

    09:00

    Så hanterar du vardagsstressen i rollen som "spindeln i nätet"

    Varför gör du det du gör? Vad triggar dig och dina reaktioner?
    Är ditt tillstånd värt att smittas av - vikten av att hitta pausen mitt i en hektisk vardag!
    Varifrån kommer stress? - om tankar och tolkningar
    Lär dig att sätta gränser för dig själv och andra - både på arbetet och privat


    10:20

    Kaffe/te

    10:40

    Effektivisera din arbetsdag - smarta arbetssätt som ger dig lugn i huvudet och koll på läget!

    Få kontroll över det växande flödet av information och uppgifter
    Klargör nästa steg med varje uppgift som kommer din väg
    Så gör du för att prioritera rätt och parkera utan att tappar något mellan stolarna

    12:00

    Lunch

    13:00

    Förstärk din förmåga att kommunicera så att andra förstår!

    Tydlighet, tydlighet, tydlighet!
    Använd alla sinnen (VAK) - lär dig vilken informationsstil andra föredrar
    Hitta den röda tråden i din kommunikation -enkel planeringsmetod när du har bråttom


    14:20

    Eftermiddagsfika

    14:40

    Ledarskapets grundstenar som alla borde få tillgång till!

    Du signalerar mer än du tror - kroppsspråkets betydelse!
    Grunden för gott ledarskap - det alla verkar uppskatta och som du kan använda direkt!
    Vikten av uppskattning samt förmågan att ge rak och utvecklande feedback

    16:00

    Tack för idag, vi ses imorgon!

  • Dag 2

    08:30

    Välkommen till dag 2! Kaffe/te och smörgås serveras från 08:30

    09:00

    Att vara ansiktet utåt

    Vad ingår i din roll?
    Vilka krav/förväntningar har du på dig?
    Det professionella kundbemötandet


    10:20

    Kaffe/te

    10:40

    Bemötade & förhållningssätt

    Lär dig ta kontrollen över ditt eget tillstånd/din känsla
    Hur man skapar tillit
    Hitta din energi och använd den i säljet!



    12:00

    Lunch

    13:00

    Effektiva frågor

    2-stegsmetoden -hur du inleder ett säljande kundsamtal på ett naturligt sätt
    NÖHRA - en effektiv säljstruktur
    Effektiva frågor för att upptäcka kundens behov
    Olika avslutstekniker




    14:20

    Eftermiddagfika

    14:40

    Case: En grymt bra dag!

    Övning: Du får omvandla det du lärt dig på kursen till handlingskraft. Vi sammanfattar kursen och skapar en handlingsplan för din egen utveckling. Positiva målbilder hjälper dig uppnå de resultaten du önskar.




    16:00

    Kursen avslutas. Tack för denna gång!


  • Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt, utan blir ibland tillpassat genom dialog mellan deltagare och kursledare.
    Omslag for Receptionisten

    Ladda ner en utskriftsvänlig version av kursprogrammet

    Broschyr för: Höst 2018

    Kurslokaler

    Kurslokaler

    Scandic Talk

    • 27 - 28 nov.

    Vägg i vägg med Stockholmsmässan i Älvsjö hittar du Scandic Talk, endast 10 minuter med bil eller pendeltåg från Stockholm Central.

    Adress

    Mässvägen 2, 125 80 Älvsjö (Visa i Google Maps)

    Telefon: 08-588 820 00

    E-post: talk@scandichotels.com

    Webbsida: Klicka här

    Kursledare

    Kursledare

    • Person
      Thomas Kahn

      Thomas Kahn har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och ledarskap samt 12 års erfarenhet som utbildare och konsult. Thomas har bl.a. arbetat som VD för ett IT-bolag och som... Läs mer

    ´
    Vanliga frågor

    Vanliga frågor

    • Förmånligt hotellboende

      Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

    • När kommer fakturan?

      Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

    • Vad ingår i kursen?

      I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

    • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

      Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

    note

    Hanna Mårtensson

    Projektledare

    Har du frågor?

    Kontakta projektledaren: E-post hanna.martensson@confex.se eller telefon 08-28 43 99

    Anmäl dig

    • EARLY BIRD! Nu får du 1000 kr rabatt om du bokar innan 1 september.
    27 - 28 nov.

    Receptionisten

    Stockholm på Scandic Talk

    Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

    För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

    Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.