Engelska för administratören

För dig som villl känna dig säker och trygg i mötet med affärskontakter som pratar engelska. Öka ditt ordförråd och bli professionell i tal och i skrift.

“You never get a second chance to make a first impression”

Bilde
COVID - 19 - DU KAN TRYGGT BOKA DIN KURSPLATS

COVID - 19 - DU KAN TRYGGT BOKA DIN KURSPLATS

Confex följer Folkhälsomyndighetes riktlinjer avseende covid-19 och tar vårt samhällsansvar.

Kursdatum för höstens kurstillfällen ligger tillgängliga för anmälan. Skulle det bli behov för framtida ombokningar kommer dessa naturligtvis företas utan extra kostnader.

Om kursen

Bli mer trygg i mötet med engelsktalande personer

Kan du ibland känna dig osäker på dina språkkunskaper när du möter kunder, samarbetspartners eller andra kontakter som pratar engelska? Känner du dig frustrerad när du vet vad du vill säga, men finner inte de rätta orden? Behöver du bli bättre på att tolka kulturella koder? Då passar den här kursen perfekt för dig!

Under två intensiva dagar, tillsammans med vår högt uppskattade kursledare Lena Elster, kommer du att utmana dig själv med många praktiska och kunskapsnyttiga moment. Detta så att du ska känna dig säker och trygg i mötet på engelska. Du kommer att få många smarta tips samt öka ditt ordförråd för hur du kommunicerar på ett effektivt och professionellt sätt i olika situationer. Vidare kommer du att få färdigheterna för hur man skriver fackmässiga affärsbrev och e-post på engelska. Vi går också igenom hur du undviker missuppfattningar när kulturella skillnader gör sig påminda.

Du kommer garanterat att bli proffsigare på engelska och dina nya kunskaper kommer komma till användning direkt efter avslutad kurs.

Målgrupp
Kursen vänder sig till dig i en administrativ roll; administratör, koordinator, sekreterare, receptionister etc. både i privat och offentlig sektor. Du kan grundläggande engelska kunskaper – men känner dig ringrostig och osäker.

Förkunskaper
inga förkunskaper krävs. 

Nästa steg för dig?
Bli mer effektiv i din roll som koordinator eller administratör genom vår kurs Kontorets administratör och koordinator>>

Du lär dig hantera ekonomiska arbetsuppgifter lättare med kursen Ekonomi för administratörer>>

Kunskapsmål

  • Få ett större ordförråd och lär dig de rätta orden och fraserna
  • Få dina skriftliga formuleringar i såväl e-post som affärsbrev att bli bättre
  • Bli säkrare i mötet med de som inte har svenska som modersmål
  • Professionell telefonengelska – ta meddelanden, stavning av ord och uttryck
  • Olika kulturer och rutiner – så undgår du de största fallgroparna

Fördelar med kursen:

  • Skräddarsydd för dig i en administrativ funktion med användbara övningar som passar just din yrkesroll
  • Effektiv metodik som ger direkt resultat
  • 100 % nöjd kundgaranti
Kursprogram

Kursprogram

HÅLLTIDER FÖR DAG 1

 
08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

INNEHÅLL

 

Stärk ditt självförtroende i mötet med engelsktalande

  • Så undviker du att bli nervös 
  • Så blir du väl förberedd 
  • Bli uppmärksam på hur du framstår 
  • Våga mer - du kan mer än vad du tror
     

Telefonengelska: ta emot och vidareförmedla meddelanden professionellt

  • Bra service i telefon ger ökad respekt och goodwill 
  • Goda fraser och uttryck när du ringer upp och tar emot samtal
  • Hur du kontrollerar att du har uppfattat namn, tal och besked riktigt 
  • Tänk på att attityd och toner i rösten märks genom telefonen
  • Vad gör du när du inte förstår - handfasta tips
  • Telefonattityder - skillnader mellan olika länder
     
HÅLLTIDER FÖR DAG 2
 

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

INNEHÅLL

 

Lär dig vad som är god kundservice på engelska

  • Hur bemöter du utländska kunder på ett professionellt sätt
  • Önska välkommen och ställ rätt frågor
  • Visa vägen, ge praktisk information, introduktion och presentation
     

Kroppsspråk, när orden inte räcker till

  • Vad betyder ditt kroppsspråk för förståelsen av ditt budskap
  • Kulturella skillnader för kroppsspråkets betydelse
  • Hur du undviker att missuppfattas
     

Introduktion, småprat och social engelska

  • Hur tar du emot engelska gäster
  • Uttryck du behöver för god service
  • Skapa god stämning och bli mer professionell genom att hantera småpratet på ett bra sätt
  • Praktiska övningar
     

Skrivfärdigheter i affärskorrespondensen

  • Bättra på dina engelska skrivkunskaper och få en uppfriskning av grundläggande regler för att skriva bättre brev, rapporter och referat
  • E-post och affärsbrev - olika stilar för olika användningsområden
  • De rätta orden för enheter, befattningar och avdelningar
     

Totalt hjärnsläpp! hur räddar du situationen?

  • Handfasta tips, genvägar och fusklappar
  • Erfarenhetsutbyte och goda råd
     

OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.

En av de bättre kurser jag har gått på! Lena Elster som höll i kursen var outstanding. Rolig, saklig tydlig. Går gärna en kurs som hon håller i igen!

Anki Andersson, Administratör, Stockholms Universitet
Badge

Är ni 3 eller fler?

Ta kontakt med vår kundservice för grupprabatt.
08-28 43 99 / 

Badge

Alltid 100% nöjdhetsgaranti

Om du inte är helt nöjd efter avslutad kurs kan du gå den igen eller delta på en av våra andra populära kurser.

Kurs hos er?

Kurs hos er?

Vi finner den bästa företagslösningen!

 
Standardupplägg eller företagsanpassat?

Vid sidan av vår öppna kurs kan vi självklart erbjuda den på plats hos er istället. Det blir kostnadseffektivt om ni är en grupp, ett minskat reseavtryck och mer verksamhetsnära diskussioner då era medarbetare får ta del av samma kunskap. Vi erbjuder två olika företagslösningar för er; Standard eller Företagsanpassad. 

Läs mer om de olika alternativen

Ni är också välkomna att kontakta mig direkt så berättar jag mer!

Malin Magnusson
Affärsområdesansvarig
E-post: 
Telefon: 031-10 56 67
 

Badge

Finn inspiration i vårt bibliotek!

Vi har ett stort urval med e-böcker till dig. Ladda ner en bok redan idag!

Besök biblioteket >>

Kursledare

Kursledare

  • Person
    Lena Elster

    Lena Elster – din fantastiskt uppskattade kursledare & vinnare av ”Confex bästa kursledare”! Lena Elster är utbildad engelsklärare och har mer än 20 års erfarenhet av att undervisa. Idag ägnar hon sig åt att utbilda olika grupper i... Läs mer

´
Kurslokaler

Kurslokaler

Lokal meddelas senare

  • 12 - 13 okt.

Hotel Riverton

  • 1 - 2 dec.

Välkommen till Hotel Riverton!Hotel Riverton är centralt beläget på gränsen mellan land och hav.

Adress

Stora Badhusgatan 26 411 21 Göteborg (Visa i Google Maps)

Telefon: 031-750 10 00

E-post: riverton@riverton.se

Webbsida: Klicka här

Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • När är sista anmälan?

    Vi har ingen sista anmälan, du kan i lugn och ro anmäla dig och dina kollegor så länge som det finns platser kvar på våra kurser.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

    Behöver du boka hotell? 

    Behöver du boka övernattning så rekommenderar vi att du bokar ett rum via vår samarbetspartner, så får du som deltagare ett förmånligare pris.

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften skickas elektroniskt senast 5 dagar efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Om vi saknar information för elektronisk faktura, skickas en faktura per post en vecka efter din beställning.
    Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 30 dagar.

    Läs mer om våra köpvillkor här

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Henric Nyström

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hn@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.