Receptionisten

Du som är verksamhetens ansikte utåt – vill du bli ännu proffsigare? Kursen för dig som vill utveckla ditt kundbemötande och få inspiration i vardagen.

Förstärk din arbetsglädje och motivation med kursen som nu är inne på sitt 14 år!

Bilde line background Layer 1

Anmäl dig

4 - 5 dec. Se fler datum

Receptionisten

Stockholm på Scandic Victoria Tower

Två väldigt givande dagar! Båda kursledarna var hur bra som helst, inspirerande, roliga, gav ett bra intryck båda två!

Jenny Stjärnroth, Receptionist, Hyresgästföreningen
Om kursen

Välkommen till kursen där ditt yrke står 100% i fokus!
Denna kurs vänder sig till dig som idag arbetar med reception och kundservice. Du är verksamhetens ansikte utåt och många gånger omgivningens första intryck av organisationen. Det krävs mycket av dig. Du ska vara serviceinriktad, effektiv, strukturerad och professionell, samtidigt som dina kollegor förväntar sig att du är där för dem – alltid. 

Under två lärorika dagar tillsammans med två av våra mest kompetenta och engagerande kursledare kommer du att få verktygen du behöver för att utvecklas i din roll och nå din fulla potential. Det handlar om service, kommunikation och administration. Du lär dig att använda din röst och ditt kroppsspråk för ett bättre kundbemötande, hantera besvärliga kunder och att höja din status i organisationen.
Efter kursen kommer du att arbeta med en konkret handlingsplan för din egen utveckling som säkerställer att du kan dra nytta av dina nya kunskaper direkt efter avslutad kurs.

Målgrupp
För dig som idag arbetar som receptionist eller inom kundservice och behöver inspiration och motivation för att kunna möta de ökande kraven. För deltagare i både privat och i offentlig sektor.

Fördelarna med att gå kursen

* Utvecklas och nå din fulla potential i din yrkesroll

* Bli bättre på att hantera besvärliga personer och telefonsamtal

* Vässa kommunikationen med kunder och kollegor

* 100 % nöjd kundgaranti

Läringsmål – på kursen lär du dig bland annat

  • Så hanterar du vardagsstressen i rollen som spindeln i nätet
  • Att vara ansiktet utåt – så kan du utvecklas i din roll
  • Led och samordna – så skapar du bättre samarbeten
  • Så bemöter du besvärliga personer och samtal
  • Prioritera rätt – så effektiviserar du din arbetsdag

Otroligt bra föreläsare! Timmarna gick väldigt fort och man kan lyssna i timtals. Inspirerande talare och väldigt förstående.

Matilda Vikström, Receptionist, Statiscon AB

Fantastisk bra kurs. Bra föreläsare med mycket att ge!

Nina Eriksdotter Hermansson, Receptionist/tandsköterska, Lasertandvården
Badge

ISO-certifiering

Du som deltagare får ett kursintyg från ett ISO 9001-certifierat företag. 

Badge

100% nöjdhetsgaranti

Om du inte är helt nöjd efter avslutad kurs kan du gå den igen eller delta på en av våra andra populära kurser.

Kursprogram

Kursprogram

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

Dag 1

SÅ HANTERAR DU VARDAGSSTRESSEN I ROLLEN SOM "SPINDELN I NÄTET"

  • Varför gör du det du gör? Vad triggar dig och dina reaktioner?
  • Är ditt tillstånd värt att smittas av - vikten av att hitta pausen mitt i en hektisk vardag!
  • Varifrån kommer stress? - om tankar och tolkningar
  • Lär dig att sätta gränser för dig själv och andra - både på arbetet och privat

EFFEKTIVISERA DIN ARBETSDAG - SMARTA ARBETSSÄTT SOM GER DIG LUGN I HUVUDET OCH KOLL PÅ LÄGET!

  • Få kontroll över det växande flödet av information och uppgifter
  • Klargör nästa steg med varje uppgift som kommer din väg
  • Så gör du för att prioritera rätt och parkera utan att tappar något mellan stolarna
  • Optimera dina digitala verktyg

FÖRSTÄRK DIN FÖRMÅGA ATT KOMMUNICERA SÅ ATT ANDRA FÖRSTÅR!

  • Tydlighet, tydlighet, tydlighet!
  • Använd alla sinnen (VAK) - lär dig vilken informationsstil andra föredrar
  • Hitta den röda tråden i din kommunikation -enkel planeringsmetod när du har bråttom

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

Dag 2

ATT VARA ANSIKTET UTÅT

  • Vad ingår i din roll?
  • Vilka krav/förväntningar har du på dig?
  • Det professionella kundbemötandet

 BEMÖTANDE & FÖRHÅLLNINGSSÄTT

  • Lär dig ta kontrollen över ditt eget tillstånd/din känsla
  • Hur man skapar tillit
  • Hitta din energi och använd den i säljet!

EFFEKTIVA FRÅGOR

  • 2-stegsmetoden -hur du inleder ett säljande kundsamtal på ett naturligt sätt
  • NÖHRA - en effektiv säljstruktur
  • Effektiva frågor för att upptäcka kundens behov
  • Olika avslutstekniker

CASE: EN GRYMT BRA DAG!

  • Övning: Du får omvandla det du lärt dig på kursen till handlingskraft. Vi sammanfattar kursen och skapar en handlingsplan för din egen utveckling. Positiva målbilder hjälper dig uppnå de resultaten du önskar.

OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.
Kursledare

Kursledare

  • Person
    Thomas Kahn

    Thomas Kahn har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och ledarskap samt 12 års erfarenhet som utbildare och konsult. Thomas har bl.a. arbetat som VD för ett IT-bolag och som... Läs mer

  • Person
    Jeanette Dahlgren

    Jeanette Dahlgren är beteendevetaren med fast förankring i affären, som i sin ledargärning varit framgångsrik tack vare humor, närhet och omsorg om verksamhetens alla... Läs mer

´
Goodie

Låt dig inspireras och ladda ner vår gratis eBok Proaktivt stressarbete

Kurslokaler

Kurslokaler

Scandic Victoria Tower

  • 4 - 5 dec.
  • 19 - 20 maj

Hotell Scandic Victoria Tower ligger i hjärtat av Kista Science City. Här samlas forskare, företag och studenter för att utveckla nya idéer och företag. Kistamässan och Kista Galleria med shopping ligger på gångavstånd och golfentusiasten hittar golfbanor inom bekvämt avstånd från hotellet. Stockholm city ligger endast 15 minuter bort med pendeltåg och bil.

Adress

Arne Beurlings torg 3A 164 40 Kista Sverige (Visa i Google Maps)

Telefon: 08-517 533 00

E-post: victoriatower@scandichotels.com

Webbsida: Klicka här

Badge

Är ni 3 eller fler?

Ta kontakt med vår kundservice för grupprabatt.
08-28 43 99 / 

Badge

Företagsanpassad utbildning

Är ni flera i er organisation som har behov av samma utbildning? Vi kan komma till er.

Läs mer om vad vi har att erbjuda >>

Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Förmånligt hotellboende

    Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Hanna Mårtensson

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hanna.martensson@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.