Receptionisten

Du som är verksamhetens ansikte utåt – vill du bli ännu proffsigare? Kursen för dig som vill utveckla ditt kundbemötande och få inspiration i vardagen.

Förstärk din arbetsglädje och motivation med kursen som nu är inne på sitt 14 år!

Bilde
COVID - 19 - DU KAN TRYGGT BOKA DIN KURSPLATS

COVID - 19 - DU KAN TRYGGT BOKA DIN KURSPLATS

Confex följer Folkhälsomyndighetes riktlinjer avseende covid-19 och tar vårt samhällsansvar.

Kursdatum för höstens kurstillfällen ligger tillgängliga för anmälan. Skulle det bli behov för framtida ombokningar kommer dessa naturligtvis företas utan extra kostnader.

Om kursen

Välkommen till kursen där ditt yrke står 100% i fokus!

Denna kurs vänder sig till dig som idag arbetar med reception och kundservice. Du är verksamhetens ansikte utåt och många gånger omgivningens första intryck av organisationen. Det krävs mycket av dig. Du ska vara serviceinriktad, effektiv, strukturerad och professionell, samtidigt som dina kollegor förväntar sig att du är där för dem – alltid. 

Under två lärorika dagar tillsammans med två av våra mest kompetenta och engagerande kursledare kommer du att få verktygen du behöver för att utvecklas i din roll och nå din fulla potential. Det handlar om service, kommunikation och administration. Du lär dig att använda din röst och ditt kroppsspråk för ett bättre kundbemötande, hantera besvärliga kunder och att höja din status i organisationen.
Efter kursen kommer du att arbeta med en konkret handlingsplan för din egen utveckling som säkerställer att du kan dra nytta av dina nya kunskaper direkt efter avslutad kurs.

Målgrupp
För dig som idag arbetar som receptionist eller inom kundservice och behöver inspiration och motivation för att kunna möta de ökande kraven. För deltagare i både privat och i offentlig sektor.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs

Nästa steg för dig?
Utveckla din förmåga att administrera och koordinera med kursen Kontorets administratör och koordinator>>

Kunskapsmål

  • Så hanterar du vardagsstressen i rollen som spindeln i nätet
  • Att vara ansiktet utåt – så kan du utvecklas i din roll
  • Led och samordna – så skapar du bättre samarbeten
  • Så bemöter du besvärliga personer och samtal
  • Prioritera rätt – så effektiviserar du din arbetsdag

Fördelarna med att gå kursen

  • Utvecklas och nå din fulla potential i din yrkesroll
  • Bli bättre på att hantera besvärliga personer och telefonsamtal
  • Vässa kommunikationen med kunder och kollegor
  • 100 % nöjd kundgaranti
Kursprogram

Kursprogram

HÅLLTIDER FÖR DAG 1
 

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 
INNEHÅLL
 

SÅ HANTERAR DU VARDAGSSTRESSEN I ROLLEN SOM "SPINDELN I NÄTET"

  • Varför gör du det du gör? Vad triggar dig och dina reaktioner?
  • Är ditt tillstånd värt att smittas av - vikten av att hitta pausen mitt i en hektisk vardag!
  • Varifrån kommer stress? - om tankar och tolkningar
  • Lär dig att sätta gränser för dig själv och andra - både på arbetet och privat
     

EFFEKTIVISERA DIN ARBETSDAG - SMARTA ARBETSSÄTT SOM GER DIG LUGN I HUVUDET OCH KOLL PÅ LÄGET!

  • Få kontroll över det växande flödet av information och uppgifter
  • Klargör nästa steg med varje uppgift som kommer din väg
  • Så gör du för att prioritera rätt och parkera utan att tappar något mellan stolarna
  • Optimera dina digitala verktyg
     

FÖRSTÄRK DIN FÖRMÅGA ATT KOMMUNICERA SÅ ATT ANDRA FÖRSTÅR!

  • Tydlighet, tydlighet, tydlighet!
  • Använd alla sinnen (VAK) - lär dig vilken informationsstil andra föredrar
  • Hitta den röda tråden i din kommunikation -enkel planeringsmetod när du har bråttom
     
HÅLLTIDER FÖR DAG 1
 

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag
 

INNEHÅLL
 

ATT VARA ANSIKTET UTÅT

  • Vad ingår i din roll?
  • Vilka krav/förväntningar har du på dig?
  • Det professionella kundbemötandet
     

 BEMÖTANDE & FÖRHÅLLNINGSSÄTT

  • Lär dig ta kontrollen över ditt eget tillstånd/din känsla
  • Hur man skapar tillit
  • Hitta din energi och använd den i säljet!
     

EFFEKTIVA FRÅGOR

  • 2-stegsmetoden -hur du inleder ett säljande kundsamtal på ett naturligt sätt
  • NÖHRA - en effektiv säljstruktur
  • Effektiva frågor för att upptäcka kundens behov
  • Olika avslutstekniker
     

CASE: EN GRYMT BRA DAG!

  • Övning: Du får omvandla det du lärt dig på kursen till handlingskraft. Vi sammanfattar kursen och skapar en handlingsplan för din egen utveckling. Positiva målbilder hjälper dig uppnå de resultaten du önskar.
     

OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.

Otroligt bra föreläsare! Timmarna gick väldigt fort och man kan lyssna i timtals. Inspirerande talare och väldigt förstående.

Matilda Vikström, Receptionist, Statiscon AB
Badge

Är ni 3 eller fler?

Ta kontakt med vår kundservice för grupprabatt.
08-28 43 99 / 

Badge

Alltid 100% nöjdhetsgaranti

Om du inte är helt nöjd efter avslutad kurs kan du gå den igen eller delta på en av våra andra populära kurser.

Kurs hos er?

Kurs hos er?

Vi finner den bästa företagslösningen!

 
Standardupplägg eller företagsanpassat?

Vid sidan av vår öppna kurs kan vi självklart erbjuda den på plats hos er istället. Det blir kostnadseffektivt om ni är en grupp, ett minskat reseavtryck och mer verksamhetsnära diskussioner då era medarbetare får ta del av samma kunskap. Vi erbjuder två olika företagslösningar för er; Standard eller Företagsanpassad. 

Läs mer om de olika alternativen

Ni är också välkomna att kontakta mig direkt så berättar jag mer!

Malin Magnusson
Affärsområdesansvarig
E-post: 
Telefon: 031-10 56 67
 

Badge

Finn inspiration i vårt bibliotek!

Vi har ett stort urval med e-böcker till dig. Ladda ner en bok redan idag!

Besök biblioteket >>

Kursledare

Kursledare

  • Person
    Thomas Kahn

    Thomas Kahn har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och ledarskap samt 12 års erfarenhet som utbildare och konsult. Thomas har bl.a. arbetat som VD för ett IT-bolag och som... Läs mer

  • Person
    Jeanette Dahlgren

    Jeanette Alfredsson är beteendevetaren med fast förankring i affären, som i sin ledargärning varit framgångsrik tack vare humor, närhet och omsorg om verksamhetens alla... Läs mer

´
Kurslokaler

Kurslokaler

Elite Palace Hotel

  • 1 - 2 dec.

Elite Palace Hotel är ett modernt hotell beläget i pittoreska Vasastan. Här bor du i en fridfull miljö med närhet till bussar och tunnelbana. I hotellet finns ett stort gym samt gastropuben The Bishops Arms.

Adress

Sankt Eriksgatan 115 113 43 Stockholm Sverige (Visa i Google Maps)

Telefon: +46 8 566 217 00

E-post: elitehotels@elite.se

Webbsida: Klicka här

Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • När är sista anmälan?

    Vi har ingen sista anmälan, du kan i lugn och ro anmäla dig och dina kollegor så länge som det finns platser kvar på våra kurser.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

    Behöver du boka hotell? 

    Behöver du boka övernattning så rekommenderar vi att du bokar ett rum via vår samarbetspartner, så får du som deltagare ett förmånligare pris.

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften skickas elektroniskt senast 5 dagar efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Om vi saknar information för elektronisk faktura, skickas en faktura per post en vecka efter din beställning.
    Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 30 dagar.

    Läs mer om våra köpvillkor här

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Henric Nyström

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hn@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.