Certifierad Key Account Manager

Lär dig optimera dina säljprocesser, bygga framgångsrika KAM-team, lyckas i affärer och utveckla dina kundrelationer.

Tala & engagera

Ta din certifiering hos Confex – störst i skandinavien på företagsutbildningar

Bilde line background Layer 1

Anmäl dig

20 - 21 nov.

Certifierad Key Account Manager

Stockholm på Scandic Victoria Tower

Om kursen:
  • Så arbetar du framgångsrikt med nyckelkunderna
  • Den framgångsrika säljprocessen – från leads till merförsäljning
  • Så effektiviserar du din arbetsdag som KAM – prioritera rätt och spara tid
  • Kundrelationen – skapa, vårda, utveckla!
  • Så leder du andra utan formell makt
  • Förhandlingspsykologi – lär dig att bemästra ”förhandlingsspelet”

Med en certifiering kommer ny kunskap, nya insikter och inte minst viktiga konkurrensfördelar gentemot konkurrenterna

Som Key Account Manager är du ansvarig för företagets viktigaste kunder vilket gör dig till en av verksamhetens viktigaste resurser!

Det är genom dig som företagets största inkomster ska genereras. Du har i uppgift att bygga långsiktiga och goda relationer till nyckelkunderna, samtidigt finna nya möjligheter så att kunden kan se en framtid tillsammans med dig och företaget.

Programmet för kursen är framtaget i syfte att uppmärksamma de komplexa och svåra situationer som du som Key Account Manager ofta befinner dig i. Få idéer, lösningar och tips i din hektiska arbetsdag!

Din erfarna kursledare kommer med stort engagemang att dela med sig av sina värdefulla tips och tekniker som hjälper dig att utvecklas i din roll som Key Account Manager.

Alla som går kursen får fri rådgivning hos kursledaren i 12 månader efter avslutad kurs.

På kursen får du lära dig mer om:

  • Så arbetar du framgångsrikt med nyckelkunderna
  • Strategier för att optimera säljprocessen
  • Hur du bygger ditt eget KAM-team
  • Att lyckas i varje affär – så blir du en skicklig kameleont!
  • Kundrelationen – skapa, bibehålla och utveckla

Allt detta för att du ska komma tillbaka till jobbet med ny, konkret kunskap som du omedelbart kan applicera och praktisera i din arbetsvardag!

Missa inte detta! Försäkra dig om en plats och anmäl dig redan idag.

Roger är den bästa föreläsare jag lyssnat till i mitt yrkesverksamma liv. Jag blev så inspirerad och fick lära mig otroligt mycket på dessa två dagar. Önskar jag fick lyssna till Rogers tips och råd varje vecka..

Malin Starälv, Key Account Manager, Acino AB

Bra föreläsare. Som helhet gav kursen mig ny energi och inspiration till att arbeta på ett mer fokuserat sätt och att göra det men nya "verktyg.

Camilla Söderling, Försäljning och markandsansvarig, Franchise Finder
Badge

Är ni 3 eller fler?

Ta kontakt med vår kundservice för grupprabatt.
08-28 43 99 / .

Badge

Gratis rådgivning

2 år ingår efter avslutad kurs!

Goodie

Låt dig inspireras och ladda ner vår gratis eBok The Naked Buyer

Kursprogram

Kursprogram

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

Dag 1

VAD FÖRVÄNTAS AV DIG SOM MODERN KAM?

  • De olika rollerna en bra KAM ska klara att uppfylla
  • Vilka egenskaper krävs för att bli en riktigt framgångsrik KAM?
  • Hur jobbar framtidens KAM - rollen om 10 år

HUR DU ARBETAR FRAMGÅNGSRIKST MED NYCKELKUNDER

  • Kvalitetssäkra dina leads - hur vet du vilka kunder som är rätt att satsa på?
  • Att kartlägga och analysera kundernas intressenter och skapa en kundplan
  • Varför väljer kunden just er - hur fungerar kundens beslutsprocess?
  • Hur hanterar man att kundens ekonomiska ramar förändras?

KUNDERELATIONEN - SKAPA, BEHÅLLA, UTVECKLA

  • Att bygga en stabil kundrelation, var börjar man?
  • Hur bibehåller du nära relationer till dina nyckelkunder?
  • Hur bemöter jag komplicerade kunder på ett professionellt och effektivt sätt?
  • Så ser du nya affärsmöjligheter med din kund
  • Hur får du nyckelkunderna att stanna fastän de utsätts för påstötningar från konkurrenter?

HUR DU ANVÄNDER DIN TID EFFEKTIVT SOM KAM

  • Hur du prioriterar för att få rätt saker gjorda
  • Hur du planerar det oförutsedda som alltid dyker upp
  • Identifiera och minimera tidstjuvar
  • Så får du full översikt över dagen när du har tusen bollar i luften
  • Lär dig mer om människans effektivitet och prestationsförmåga - när och hur du är som mest produktiv

SÅ BYGGER DU DITT EGET KAM-TEAM

  • All leda utan formell makt
  • KAM´en som Coach
  • Affärsmannaskap i teamet
  • Icke säljande personal som konkurrensmedel
  • Tips om intern workshop för att skapa fler leads

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

Dag 2

OPTIMAL FÖRSÄLJNING - LÄR DIG MER OM OLIKA SÄLJSTILAR

  • Forskning visar att det finns olika säljstilar som säljare varierar mellan - vi reder ut begreppen
  • Vilken säljstil fungerar bäst i olika situationer?
  • Vilka säljstilar representerar du?
  • Hur fattar just dina kunder sina köpbeslut?

LÄR DIG ATT ANPASSA DIN SÄLJSTIL OCH GÖRA FLER AVSLUT

  • Att lyckas i varje affär - hur blir du en skicklig kameleont?
  • Vikten av att anpassa sig själv och sin strategi efter kunden
  • Välklädd, strikt och vältalig eller jeans och glimten-i-ögat-attityd? När passar vad?

STRATEGIER FÖR ATT OPTIMERA SÄLJPROCESSEN

  • Vad som krävs för att en säljprocess, från leads till merförsäljning, ska vara framgångsrik
  • Viktiga faktorer för att samspelet leverantör - kund ska fungera och kunna utvecklas över tid
  • Så driver du säljprocessen mot ett avslut - positivt eller negativt

FÖRHANDLINGSPSYKOLOGI FÖR KEY ACCOUNT MANAGERS

  • Att förbereda en förhandling
  • Så reagerar du och andra på de vanligaste typerna av förhandlingsteknik
  • Se möjligheter och hot med olika typer av förhandlingsteknik
  • Hur skapar man en effektiv förhandlingsstrategi och taktik?

SÅ LÄR DU DIG ATT BEMÄSTRA "FÖRHANDLINGSSPELET"

  • Vem gör vad när ni är flera personer från samma företag?
  • Lär dig mer om argumentationsteknik
  • Praktiska tips och råd

För att läsa mer om kursinnehållet, vänligen tryck på pilarna i programmet. OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.
Omslag for Certifierad Key Account Manager

Ladda ner en utskriftsvänlig version av kursprogrammet

Broschyr för: Höst 2019

Kursledare

Kursledare

  • Person
    Roger Brixberger

    Roger Brixberger, har sedan början av 1980-talet tillbringat mer tid än de flesta runt förhandlingsbordet, både i rollen som inköpschef och säljare. Roger har som Key Account Manager och försäljningschef från 1990-talets början, genomfört över 7000... Läs mer

´
Kurslokaler

Kurslokaler

Scandic Victoria Tower

  • 20 - 21 nov.

Hotell Scandic Victoria Tower ligger i hjärtat av Kista Science City. Här samlas forskare, företag och studenter för att utveckla nya idéer och företag. Kistamässan och Kista Galleria med shopping ligger på gångavstånd och golfentusiasten hittar golfbanor inom bekvämt avstånd från hotellet. Stockholm city ligger endast 15 minuter bort med pendeltåg och bil.

Adress

Arne Beurlings torg 3A 164 40 Kista Sverige (Visa i Google Maps)

Telefon: 08-517 533 00

E-post: victoriatower@scandichotels.com

Webbsida: Klicka här

Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Förmånligt hotellboende

    Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Hanna Mårtensson

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hanna.martensson@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.