• Certifierad kurs

Key Account Manager

Lär dig optimera dina säljprocesser, bygga framgångsrika KAM-team, lyckas i affärer och utveckla dina kundrelationer.

Tala & engagera

Kursen är certifierad genom standarden DNV GL-ST-0008 - Certified Learning Programmes, vilket garanterar dig som deltagare högsta kvalitet och relevans i alla led. Detta är en dokumenterad trygghetsstämpel både för dig själv och för din arbetsgivare.

Bilde
COVID - 19 - DU KAN TRYGGT BOKA DIN KURSPLATS

COVID - 19 - DU KAN TRYGGT BOKA DIN KURSPLATS

Confex följer Folkhälsomyndighetes riktlinjer avseende covid-19 och tar vårt samhällsansvar.

Kursdatum för höstens kurstillfällen ligger tillgängliga för anmälan. Skulle det bli behov för framtida ombokningar kommer dessa naturligtvis företas utan extra kostnader.

Om kursen:

Med en certifiering kommer ny kunskap, nya insikter och inte minst viktiga konkurrensfördelar gentemot konkurrenterna

Som Key Account Manager är du ansvarig för företagets viktigaste kunder vilket gör dig till en av verksamhetens viktigaste resurser! Det är genom dig som företagets största inkomster ska genereras. Du har i uppgift att bygga långsiktiga och goda relationer till nyckelkunderna, samtidigt finna nya möjligheter så att kunden kan se en framtid tillsammans med dig och företaget.

Programmet för kursen är framtaget i syfte att uppmärksamma de komplexa och svåra situationer som du som Key Account Manager ofta befinner dig i. Få idéer, lösningar och tips i din hektiska arbetsdag!

Din erfarna kursledare kommer med stort engagemang att dela med sig av sina värdefulla tips och tekniker som hjälper dig att utvecklas i din roll som Key Account Manager.

Allt detta för att du ska komma tillbaka till jobbet med ny, konkret kunskap som du omedelbart kan applicera och praktisera i din arbetsvardag!

Missa inte detta! Försäkra dig om en plats och anmäl dig redan idag.

Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som jobbar som Key Account Manager, säljare, kundansvarig, affärsutvecklare eller dylikt och vill förbättra dina säljprocesser.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs

Nästa steg för dig?
Utveckla ditt ledarskap i Att leda andra utan att vara chef>>

Kunskapsmål

  • Så arbetar du framgångsrikt med nyckelkunderna
  • Den framgångsrika säljprocessen – från leads till merförsäljning
  • Så effektiviserar du din arbetsdag som KAM – prioritera rätt och spara tid
  • Kundrelationen – skapa, vårda, utveckla!
  • Så leder du andra utan formell makt
  • Förhandlingspsykologi – lär dig att bemästra ”förhandlingsspelet"

Alla som går kursen får fri rådgivning hos kursledaren i 12 månader efter avslutad kurs.

Kursprogram

Kursprogram

HÅLLTIDER FÖR DAG 1
 

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

INNEHÅLL

 

KÖPLOGIK OCH SÄLJLOGIK  VAD STYR EGENTLIGEN?

  • De olika rollerna en bra KAM-säljare ska klara att uppfylla
  • Vilka egenskaper krävs för att bli en riktigt framgångsrik KAM?
  • Säljkultur och säljprocess – säljmodellen som förklarar hela resan från lead till återkommande kund
  • Nulägesanalys av din personliga försäljning - har du rätt säljverktyg och interna förutsättningarför att klara av KAM jobbet?
     

KEY ACCOUNT MANAGER  MER ÄN EN SÄLJTITEL

  • Vad är KAM?
  • Utveckling från tidigare säljstrategier till dagens KAM roll
  • Kundvårdens ABC – du behöver hela ditt företags hjälp med försäljningen
     

VAD FÖRVÄNTAS AV EN MODERN KAM-SÄLJARE

  • Varför KAM för ditt företag?
  • Varför KAM för kunden?
  • En Key Account Managers arbetsuppgifter
  • Omvärlden och marknaden är i ständig förändring.
  • Vad vet du egentligen om dina kunder och konkurrenter – checklistan du inte kan vara utan.
     

SÅ BYGGER DU DITT EGET KAM-TEAM

  • Att leda utan formell makt
  • KAM´en som coach
  • Affärsmannaskap i teamet
  • Icke säljande personal som konkurrensmedel
  • Intern workshop för att skapa fler leads – lär dig hur
     

HUR DU ANVÄNDER DIN TID EFFEKTIVT SOM KAM

  • Hur du prioriterar mellan att få rätt saker gjorda eller gjorda saker rätt
  • Identifiera dina tidstjuvar och lär dig hantera dem – en gång för alla
  • Hur en enkel veckoplanering av varje timme får dig mer effektiv
  • Hur prioriterar du din säljvecka – vi gör en nulägesanalys
     
HÅLLTIDER FÖR DAG 2
 

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

INNEHÅLL

 

OPTIMAL FÖRSÄLJNING - LÄR DIG MER OM OLIKA KOMMUNIKATIONSSTILAR

  • Extended DISC – ett verktyg för att förstå din egen och andras beteende – vi analyserar din
  • Utifrån din personliga Disc profil, vilken säljstil fungerar bäst i olika situationer?
  • Vilken kund och vilken säljare säger vad utifrån deras Disc profiler – en annorlunda och kul övning
     

STRATEGIER FÖR ATT OPTIMERA SÄLJPROCESSEN

  • Vem är den typiske inköparen och hur tänker hen när du kör din säljretorik?
  • Hur du säljer in den egentliga kundnyttan – från subjektivt till objektivt
  • EFI och Power Questions – så får du kunden att omvärdera ny information
  • Vad dina kunder egentligen vill ha – övningen som ställer saker på sin spets
     

FÖRHANDLINGSPSYKOLOGI FÖR KEY ACCOUNT MANAGERS

  • Att förbereda en förhandling
  • Så reagerar du och andra på de vanligaste typerna av förhandlingsteknik
  • Se möjligheter och hot med olika typer av förhandlingsteknik
  • Offerten som konkurrensmedel – rubriceringarna du måste ha med
     

DIN MOTIVATION - DEN VIKTIGASTE FRAMGÅNGSFAKTORN

  • Du blir vad du tänker
  • Så tar du hand om dig själv när det blåser
  • Motivation kräver motiv – vilka är dina motiv?
  • Att veta men inte göra – hur du går från tanke till handling
     

OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.
Omslag for Key Account Manager

Ladda ner en utskriftsvänlig version av kursprogrammet

Broschyr för: Höst 2020

Roger är den bästa föreläsare jag lyssnat till i mitt yrkesverksamma liv. Jag blev så inspirerad och fick lära mig otroligt mycket på dessa två dagar. Önskar jag fick lyssna till Rogers tips och råd varje vecka..

Malin Starälv, Key Account Manager, Acino AB
Certifiering

Certifiering

Dokumenterad kompetens

Kompetens handlar om, när allt kommer omkring, trovärdighet – om att kompetens kan dokumenteras på ett neutralt och pålitligt sätt av en extern och objektiv kontrollmyndighet som inte har vare sig yrkesmässig eller ekonomiska band till kursleverantören. Ett kursbevis från Confex är därför mer värdefullt för både arbetsgivare och arbetstagare än de egenkomponerade kursbevis som du kan få från andra kursleverantörer. Vår ISO-certifiering i egenskap av företag och det faktum att våra kurser håller på att utvecklas i enlighet med kvalitetsstandarden DNVGL-ST-0008, säkerställer nämligen att du alltid får uppdaterad och relevant kunskap från våra professionella kursledare. Om du väljer en kurs från Confex, väljer du med andra ord en certifierad och dokumenterad kursleverantör som håller dig uppdaterad, relevant och konkurrenskraftig - idag och i morgon!

Gå in och läs mer om vad det innebär att kursen blir certifierad och hur examen genomförs >>

Badge

ISO Certifierat företag

Vår garanti för högsta utbildningskvalité.
Din säkerhet för rätt val av kompetensutveckling.
(ISO 9001:2015, "Ledningssystem för kvalitet" >> )

Badge

Dokumenterad trygghetsstämpel

Denna kurs är certifierad av extern part för att säkerställa för dig som kund att vi håller den bästa kvalitén, erbjuder relevant utbildningsinnehåll och har tydliga läringsmål. Vi garanterar också att vi har kvalificerade kursledare och arbetar strategiskt med utvärdering och uppföljning för att erbjuda ett intressant utbud som marknaden efterfrågar.
(Standard DNVGL-ST-0008 >>)  

Kurs hos er?

Kurs hos er?

Vi finner den bästa företagslösningen!

 
Standardupplägg eller företagsanpassat?

Vid sidan av vår öppna kurs kan vi självklart erbjuda den på plats hos er istället. Det blir kostnadseffektivt om ni är en grupp, ett minskat reseavtryck och mer verksamhetsnära diskussioner då era medarbetare får ta del av samma kunskap. Vi erbjuder två olika företagslösningar för er; Standard eller Företagsanpassad. 

Läs mer om de olika alternativen

Ni är också välkomna att kontakta mig direkt så berättar jag mer!

Malin Magnusson
Affärsområdesansvarig
E-post: 
Telefon: 031-10 56 67
 

Badge

Finn inspiration i vårt bibliotek!

Vi har ett stort urval med e-böcker till dig. Ladda ner en bok redan idag!

Besök biblioteket >>

Kursledare

Kursledare

  • Person
    Roger Brixberger

    Roger Brixberger, har sedan början av 1980-talet tillbringat mer tid än de flesta runt förhandlingsbordet, både i rollen som inköpschef och säljare. Roger har som Key Account Manager och försäljningschef från 1990-talets början, genomfört över 7000... Läs mer

´
Kurslokaler

Kurslokaler

Scandic Opalen

  • 25 - 26 nov.

Det centralt belägna hotellet Scandic Opalen ligger bara några kvarter från Göteborgs butiker och sevärdheter, exempelvis Liseberg.

Adress

Engelbrektsgatan 73, 402 23 Göteborg Sverige (Visa i Google Maps)

Telefon: 031-751 53 22

E-post: meeting.opalen@scandichotels.com

Webbsida: Klicka här

Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • När är sista anmälan?

    Vi har ingen sista anmälan, du kan i lugn och ro anmäla dig och dina kollegor så länge som det finns platser kvar på våra kurser.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

    Behöver du boka hotell? 

    Behöver du boka övernattning så rekommenderar vi att du bokar ett rum via vår samarbetspartner, så får du som deltagare ett förmånligare pris.

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften skickas elektroniskt senast 5 dagar efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Om vi saknar information för elektronisk faktura, skickas en faktura per post en vecka efter din beställning.
    Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 30 dagar.

    Läs mer om våra köpvillkor här

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Henric Nyström

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hn@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.