• Nyhet

Sälj för icke säljare

Försäljning handlar om kommunikation och relationer – med dig själv och andra. Få nöjdare kunder och öka lönsamheten för hela organisationen.

En viktig kurs för dig som oavsett roll ständigt befinner dig i olika säljsituationer

Bilde line background Layer 1

Anmäl dig

4 - 5 dec.

Sälj för icke säljare

Stockholm på Scandic Talk

OM KURSEN

Allt handlar om försäljning – vi är alla säljare!
Har du varje dag någon form av kundkontakt? Kanske du arbetar som ledare, konsult, koordinator, kundtjänstmedarbetare eller i ett annat yrke där du ofta befinner dig i olika säljsituationer? Då är denna kursen perfekt för dig!

Allt handlar om försäljning – vi är alla säljare! Genom att förstå sälj kommer du både bli bättre på relationer till andra människor samt bli mer framgångsrik i din roll.

Företagets resultat grundas i företagets bredd av säljkompetens. Idag är det inte bara den traditionella ”säljavdelningen” som ansvarar för försäljningen. Alla som på ett eller annat sätt kommer i kontakt med kunden - oavsett titel eller uppdrag bidrar till resultatet. Du med!

Kursen går ut på att förstå försäljningens principer, där fokuset ligger på affärsutveckling och konsultativ säljförståelse. Målet är att du efter kursen ska kunna utveckla kundrelationer som ger mer affärer till företaget. Resultatet blir nöjdare kunder och ökad lönsamhet för hela organisationen.

Kursen är för dig som:

  • Oavsett titel eller uppdrag ständigt befinner dig i olika säljsituationer – där allt står på din förmåga att sälja in dig själv och dina tjänster/produkter
  • Har kundkontakt och möter många människor i din arbetsvardag
  • Vill få effektiva verktyg för att nå ut till fler kunder

Kursen går bland annat igenom (läringsmål):

  • Lär dig affärsutveckling och få konsultativ säljförståelse
  • Få kunskap om försäljning utifrån kundens perspektiv
  • Lär dig 10 framgångsfaktorer för lyckad försäljning
  • Så arbetar du med mål, strukturer, strategier och handlingsplaner

Vill du få andra motiverande till att göra något du vill handlar det helt enkelt om din förmåga att sälja in dig själv och din idé. 

För att du som deltagare ska få maximalt utbyte, varvas teori med praktiska övningar. Stor vikt läggs på diskussioner som är knutna till relevanta situationer från din egen arbetsvardag.
Var redo när olika säljsituationer uppstår. OBS: Begränsat antal platser så anmäl dig redan idag.

Badge

Vi är alla säljare!

Försäljning handlar om kommunikation och relationer – med dig själv och andra. Få nöjdare kunder och öka lönsamheten för hela organisationen.

Program

Program

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

Dag 1

Tänk inte sälj - tänk samarbete

  • 10 framgångsfaktorer för lyckad försäljning
  • Hur bygger vi förtroende och tillit?
  • Så skapar du relationer som leder till affärer
  • Säljarens säljprocess och köparens köpprocess

Alla kommunicerar - vad kommunicerar du?

  • Vad säger ditt kroppsspråk?
  • Använd kommunikation och retorik till din fördel
  • Att växa emotionellt (EQ och social förmåga)
  • Så förstår du ditt och andras beteende enligt DISC
  • Presentationsteknik - så får du fram ditt budskap

Få kunskap om försäljning utifrån kundens perspektiv

  • Hjälp kunden att köpa - så du slipper att sälja
  • Så blir du mer affärsmässig i din roll
  • Få kunskap om grundläggande försäljning
  • Så skapar du effektiva kundmöten
  • Förstå kundens behov och prioriteringar - att göra en behovsanalys

Forts.. Få kunskap om försäljning utifrån kundens perspektiv

  • Hjälp kunden att köpa - så du slipper att sälja
  • Så blir du mer affärsmässig i din roll
  • Få kunskap om grundläggande försäljning
  • Så skapar du effektiva kundmöten
  • Förstå kundens behov och prioriteringar - att göra en behovsanalys

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

 

Dag 2

Vad är det du eller ditt företag säljer?

  • Vad är ditt erbjudande - vad är det du säljer?
  • Vilka är dina säljhinder och hur jobbar du med dem?
  • Så arbetar du effektivt med telefon, mail och sociala medier

Forts..Vad är det du eller ditt företag säljer?

  • Vad är ditt erbjudande - vad är det du säljer?
  • Vilka är dina säljhinder och hur jobbar du med dem?
  • Så arbetar du effektivt med telefon, mail och sociala medier

En personlig handlingsplan - gör så att kunden väljer just dig!

  • Varför skall kunden välja just dig och ditt företag?
  • Hur lägger jag upp min frågemetodik?
  • Att arbeta med mål, struktur, strategier och handlingsplaner
  • Så får du rekommendationer och referenser från dina kunder

 Att leda sig själv - ett självledarskap

  • Självmedvetenhet. Att förstå sig själv för att förstå andra
  • Bygg upp ditt självförtroende - att våga, tro och göra

OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.
Badge

ISO-certifiering

Du som deltagare får ett kursintyg från ett ISO 9001-certifierat företag. 

Badge

100% nöjdhetsgaranti

Om du inte är helt nöjd efter avslutad kurs kan du gå den igen eller delta på en av våra andra populära kurser.

Kursledare

Kursledare

  • Person
    Niclas Lernberger

    Niclas Lernberger har själv arbetat inom försäljning i över 20 år, både som säljare och som försäljningschef. Kursledarens stora intresse för säljpsykologi och beteendevetenskap lyser som en röd tråd genom hans metodik att lära ut av sina kunskaper och... Läs mer

´
Kurslokaler

Kurslokaler

Scandic Talk

  • 4 - 5 dec.

Vägg i vägg med Stockholmsmässan i Älvsjö hittar du Scandic Talk, endast 10 minuter med bil eller pendeltåg från Stockholm Central.

Adress

Mässvägen 2, 125 80 Älvsjö (Visa i Google Maps)

Telefon: 08-588 820 00

E-post: talk@scandichotels.com

Webbsida: Klicka här

Badge

Är ni 3 eller fler?

Ta kontakt med vår kundservice för grupprabatt.
08-28 43 99 / 

Badge

Företagsanpassad utbildning

Är ni flera i er organisation som har behov av samma utbildning? Vi kan komma till er.

Läs mer om vad vi har att erbjuda >>

Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Förmånligt hotellboende

    Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Hanna Mårtensson

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hanna.martensson@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.