Engelska för dig i en administrativ roll

För dig som villl känna dig säker och trygg i mötet med affärskontakter som pratar engelska. Öka ditt ordförråd och bli professionell i tal och i skrift.

“You never get a second chance to make a first impression”

Bilde line background Layer 1

Anmäl dig

27 - 28 maj

Engelska för dig i en administrativ roll

Stockholm på Piperska muren

Fantastiskt bra kurs och en utomordentligt duktig och trevlig kursledare! Lärde mig mycket under dessa två intensiva dagar!

Eva Wall, Sekreterare, Axion AB
Om kursen:

Kan du ibland känna dig osäker på dina språkkunskaper när du möter kunder, samarbetspartners eller andra kontakter som pratar engelska? Känner du dig frustrerad när du vet vad du vill säga, men finner inte de rätta orden? Behöver du bli bättre på att tolka kulturella koder? Då passar den här kursen perfekt för dig!

Under två intensiva dagar, tillsammans med vår högt uppskattade kursledare Lena Elster, kommer du att utmana dig själv med många praktiska och kunskapsnyttiga moment. Detta så att du ska känna dig säker och trygg i mötet på engelska. Du kommer att få många smarta tips samt öka ditt ordförråd för hur du kommunicerar på ett effektivt och professionellt sätt i olika situationer. Vidare kommer du att få färdigheterna för hur man skriver fackmässiga affärsbrev och e-post på engelska. Vi går också igenom hur du undviker missuppfattningar när kulturella skillnader gör sig påmind.

Du kommer garanterat att bli proffsigare på engelska och dina nya kunskaper kommer komma till användning direkt efter avslutad kurs.

Målgrupp
Kursen vänder sig till dig i en administrativ roll; administratör, koordinator, sekreterare, receptionister etc. både i privat och offentlig sektor. Du kan grundläggande engelska kunskaper – men känner dig ringrostig och osäker.

Fördelar med kursen:

  • Skräddarsydd för dig i en administrativ funktion med användbara övningar som passar just din yrkesroll
  • Effektiv metodik som ger direkt resultat
  • 100 % nöjd kundgaranti

Läringsmål - på kursen lär du dig bland annat:

  • Få ett större ordförråd och lär dig de rätta orden och fraserna
  • Få dina skriftliga formuleringar i såväl e-post som affärsbrev att bli bättre
  • Bli säkrare i mötet med de som inte har svenska som modersmål
  • Professionell telefonengelska – ta meddelanden, stavning av ord och uttryck
  • Olika kulturer och rutiner – så undgår du de största fallgroparna
Kursprogram

Kursprogram

  • Dag 1

    08:30

    Frukost och registrering

    09:00

    PROGRAM FÖRMIDDAG. Läs mer här >>


    STÄRK DITT SJÄLVFÖRTROENDE I MÖTET MED ENGELSKTALANDE
    - Så undviker du att bli nervös
    - Så blir du väl förberedd
    - Bli uppmärksam på hur du framstår
    - Våga mer - du kan mer än vad du tror

    TELEFONENGELSKA: TA EMOT OCH VIDAREFÖRMEDLA MEDDELANDEN PROFESSIONELLT
    - Bra service i telefon ger ökad respekt och goodwill
    - Goda fraser och uttryck när du ringer upp och tar emot samtal
    - Hur du kontrollerar att du har uppfattat namn, tal och besked riktigt
    - Tänk på att attityd och toner i rösten märks genom telefonen
    - Vad gör du när du inte förstår - handfasta tips
    - Telefonattityder - skillnader mellan olika länder

    10:20

    Förmiddagsfika

    12:00

    Lunch

    13:00

    PROGRAM EFTERMIDDAG. Läs mer här >>


    OLIKA KULTURER OCH RUTINER: UNDGÅ DE STÖRSTA FALLGROPARNA
    - Vilka är de vanligaste felen vi svenskar gör i översättningen till engelska?
    - Humor som redskap - fällor och möjligheter
    - Etikettfrågor och artighetsfraser

    SÅ HANTERAR DU E-POST PÅ ENGELSKA
    - Hur hanterar du och svarar på inkommande e-post
    - Skriftlig formulering och utformning
    - Nyttiga ord och uttryck för användning i e-post

    14:20

    Eftermiddagsfika

    16:00

    Kursdagen avslutas

  • Dag 2

    08:30

    Frukost och registrering

    09:00

    PROGRAM FÖRMIDDAG. Läs mer här >>


    LÄR DIG VAD SOM ÄR GOD KUNDSERVICE PÅ ENGELSKA
    - Hur bemöter du utländska kunder på ett professionellt sätt
    - Önska välkommen och ställ rätt frågor
    - Visa vägen, ge praktisk information, introduktion och presentation

    KROPPSSPRÅK, NÄR ORDEN INTE RÄCKER TILL
    - Vad betyder ditt kroppsspråk för förståelsen av ditt budskap
    - Kulturella skillnader för kroppsspråkets betydelse
    - Hur du undviker att missuppfattas

    10:20

    Förmiddagsfika

    12:00

    Lunch

    13:00

    PROGRAM EFTERMIDDAG. Läs mer här >>


    INTRODUKTION, SMÅPRAT OCH SOCIAL ENGELSKA
    - Hur tar du emot engelska gäster
    - Uttryck du behöver för god service
    - Skapa god stämning och bli mer professionell genom att hantera småpratet på ett bra sätt
    - Praktiska övningar

    SKRIVFÄRDIGHETER I AFFÄRSKORRESPONDENSEN
    - Bättra på dina engelska skrivkunskaper och få en uppfriskning av grundläggande regler för att skriva bättre brev, rapporter och referat
    - E-post och affärsbrev - olika stilar för olika användningsområden
    - De rätta orden för enheter, befattningar och avdelningar

    TOTALT HJÄRNSLÄPP! HUR RÄDDAR DU SITUATIONEN?
    - Handfasta tips, genvägar och fusklappar
    - Erfarenhetsutbyte och goda råd

    14:20

    Eftermiddagsfika

    16:00

    Kursen avslutas


  • För att läsa mer om kursinnehållet, vänligen tryck på pilarna i programmet. OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.

    Kursen gav mycket, mycket mer än jag förväntat mig. Lena får en att våga ta tag i sin engelska och börja prata igen!

    Kari Mattsson, Receptionist, Dala Vatten och Avfall AB

    En av de bättre kurser jag har gått på! Lena Elster som höll i kursen var outstanding. Rolig, saklig tydlig. Går gärna en kurs som hon håller i igen!

    Anki Andersson, Administratör, Stockholms Universitet
    Badge

    ISO-certifiering

    Du som deltagare får ett kursintyg från ett ISO 9001-certifierat företag. 

    Badge

    100% nöjdhetsgaranti

    Om du inte är helt nöjd efter avslutad kurs kan du gå den igen eller delta på en av våra andra populära kurser.

    Kursledare

    Kursledare

    • Person
      Lena Elster

      Lena Elster – din fantastiskt uppskattade kursledare & vinnare av ”Confex bästa kursledare”! Lena Elster är utbildad engelsklärare och har mer än 20 års erfarenhet av att undervisa. Idag ägnar hon sig åt att utbilda olika grupper i... Läs mer

    ´
    Goodie

    Ladda ner vår gratis eBok English Grammar For Economics And Business

    Kurslokaler

    Kurslokaler

    Piperska muren

    • 27 - 28 maj

    Piperska Muren ligger ca 10 minuters gångväg från Stockholms Central och Arlandabanan, på Kungsholmen, mitt emot Rådhuset.

    Adress

    Scheelegatan 14, 112 28 Stockholm Sverige (Visa i Google Maps)

    Telefon: 08-545 538 30

    E-post: info@piperskamuren.se

    Webbsida: Klicka här

    Badge

    Är ni 3 eller fler?

    Ta kontakt med vår kundservice för grupprabatt.
    08-28 43 99 / 

    Badge

    Företagsanpassad utbildning

    Är ni flera i er organisation som har behov av samma utbildning? Vi kan komma till er.

    Se mer detaljer

    Vanliga frågor

    Vanliga frågor

    • Förmånligt hotellboende

      Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

    • När kommer fakturan?

      Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

    • Vad ingår i kursen?

      I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

    • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

      Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

    note

    Hege Johannessen

    Projektledare

    Har du frågor?

    Kontakta projektledaren: E-post hj@confex.no eller telefon 08-28 43 99

    Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

    För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

    Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.