Denna kurs vänder sig till dig som idag arbetar med reception och kundservice. Du är verksamhetens ansikte utåt och många gånger omgivningens första intryck av organisationen. Det krävs mycket av dig. Du ska vara serviceinriktad, effektiv, strukturerad och professionell, samtidigt som dina kollegor förväntar sig att du är där för dem – alltid.
Under två lärorika dagar tillsammans med två av våra mest kompetenta och engagerande kursledare kommer du att få verktygen du behöver för att utvecklas i din roll och nå din fulla potential. Det handlar om service, kommunikation och administration. Du lär dig att använda din röst och ditt kroppsspråk för ett bättre kundbemötande, hantera besvärliga kunder och att höja din status i organisationen.
För dig som idag arbetar som receptionist eller inom kundservice och behöver inspiration och motivation för att kunna möta de ökande kraven. För deltagare i både privat och i offentlig sektor.
Inga förkunskaper krävs
01 Så hanterar du vardagsstressen i rollen som "spindeln i nätet"
02 Effektivisera din arbetsdag - smarta arbetssätt som ger dig lugn i huvudet och koll på läget!
03 Förstärk din förmåga att kommunicera så att andra förstår!
04 Att vara ansiktet utåt
05 Bemötande & förhållningssätt
06 Effektiva frågor
07 Case: en grymt bra dag!
Denna kurs kan du antingen ta fysiskt i ett klassrum eller digitalt via Zoom/Teams. Du kan vara trygg på att kursens mål och innehåll alltid är det samma oavsett format.
Denna kurs kan du ta när och var du vill och helt i din egen takt. Våra förhandsinspelade kurser är flexibla och mycket pedagogiskt upplagda.
Denna kurs genomförs enbart digitalt. Våra halvdags-webinarier tar upp det viktigaste inom ett ämne för att ge dig ett stort kompetensutbyte på kort tid.
08:30 Registrering
09:00 Kursen startar
12:00 Lunch
16:00 Kursen avslutas