Att leda andra utan att vara chef 2

Fördjupande kurs i ledarskap för dig som har gått vår uppskattade utbildning "Att leda andra utan att vara chef".

Bilde line background Layer 1

Anmäl dig

11 - 12 nov.

Att leda andra utan att vara chef 2

Göteborg på Scandic Opalen

Om kursen:
  • Återkoppling från senast du gick kursen – hur har det gått?
  • Så här kan du utveckla ditt ledarskap vidare
  • Lär dig hur du bör agera i en konflikt
  • Lär dig Hur du inspirerar och motiverar arbetsgruppen
  • Att klara trycket – prioritera rätt, bränn inte ut dig!

NU ÄR FORTSÄTTNINGEN HÄR!

En fördjupande kurs för dig som gått  succékursen Att leda andra utan att vara chef.

Nu har du möjligheten att få återkoppling och fylla på med nya kunskaper och insikter som krävs för att lyckas i ditt ledarskap.

Som ledare är det viktigt att hela tiden arbeta med sin egen utveckling och självreflektion – då kan det vara bra att ta sig tid och få hjälp.

Under den här kursen kommer dina utmaningar stå i fokus. Hur har det gått sedan du gick kursen? Vad tampas du med nu? Din kursledare ger dig feedback och möjlighet att reflektera över frågorna så att du kan ta nästa steg i ditt ledarskap.

Jag är mycket nöjd. Bra kursledare med strukturerat innehåll och lyhörd för deltagarnas behov. Bra blandning mellan praktik och teori.

Katja Lundquist, Utbildningsansvarig, Malmö högskola

Har gått steg 1 av kursen och har haft mycket användning av verktygen i mitt dagliga arbete. Ville naturligtvis stärka mitt ledarskap genom att gå fortsättningskursen

Linda Wennström, Projektledare, Gällivare kommun

En av de bästa kursledarna jag mött. Lyhörd, lyssnande, empatisk och skickligt inkännande för vad vi kursdeltagare hade med oss i bagaget.

Anders Thunberg, Rektor, Karlskoga Folkhögskola
Goodie

Låt dig inspireras och ladda ner vår gratis eBok Supportive Leadership

Kursprogram

Kursprogram

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

Dag 1

Återkoppling

  • Din utveckling i ledarrollen
  • Vad har hänt sedan sist?
  • Deltagarnas egna frågeställningar och erfarenheter i fokus

Ledarskapet

  • Att utvecklas som ledare
  • Hur du kan utvecklas till en ännu bättre ledare
  • Ledarens ansvar och att våga vara den som bestämmer
  • Ledarskapets viktiga roll i förändringsarbeten
  • Situationsanpassat ledarskap

Att klara trycket

  • Hur du som ledare klarar de utmaningar som följer med rollen
  • Planering och organisering - få struktur och flyt i arbetet
  • Att göra de rätta prioriteringarna
  • Stress - hur tar det sig uttryck? Lär dig de viktiga varningssignalerna
  • Vad du ska göra för att fungera optimalt och inte springa in i väggen

Forts. Att klara trycket

  • Hur du som ledare klarar de utmaningar som följer med rollen
  • Planering och organisering - få struktur och flyt i arbetet
  • Att göra de rätta prioriteringarna
  • Stress - hur tar det sig uttryck? Lär dig de viktiga varningssignalerna
  • Vad du ska göra för att fungera optimalt och inte springa in i väggen

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

Dag 2

Konflikter

  • Konflikthantering för ledare
  • Hur du som ledare bör agera vid konflikter
  • Ledarens roll i en konflikt
  • Lösa konflikter mellan andra - verktyg och tekniker
  • När du själv hamnar i en konflikt - viktigt att tänka på

Forts. Konflikter

  • Konflikthantering för ledare
  • Hur du som ledare bör agera vid konflikter
  • Ledarens roll i en konflikt
  • Lösa konflikter mellan andra - verktyg och tekniker
  • När du själv hamnar i en konflikt - viktigt att tänka på

Motivation

  • Motivation i arbetsgruppen
  • Hur du motiverar dina medarbetare att prestera
  • Ledarens ansvar för att upprätthålla arbetsmoral och motivation
  • Hur du kan arbeta för att höja motivationen i en arbetsgrupp
  • Vad göra när arbetsmoralen tryter?

Forts. Motivation

  • Motivation i arbetsgruppen
  • Hur du motiverar dina medarbetare att prestera
  • Ledarens ansvar för att upprätthålla arbetsmoral och motivation
  • Hur du kan arbeta för att höja motivationen i en arbetsgrupp
  • Vad göra när arbetsmoralen tryter?

För att läsa mer om kursinnehållet, vänligen tryck på pilarna i programmet. OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.
Omslag for Att leda andra utan att vara chef 2

Ladda ner en utskriftsvänlig version av kursprogrammet

Broschyr för: Höst 2019

Kurslokaler

Kurslokaler

Scandic Opalen

  • 11 - 12 nov.

Det centralt belägna hotellet Scandic Opalen ligger bara några kvarter från Göteborgs butiker och sevärdheter, exempelvis Liseberg.

Adress

Engelbrektsgatan 73, 402 23 Göteborg Sverige (Visa i Google Maps)

Telefon: 031-751 53 22

E-post: meeting.opalen@scandichotels.com

Webbsida: Klicka här

Kursledare

Kursledare

  • Person
    Michael Wolde

    Michael Wolde har många års erfarenhet av att utveckla ledare och organisationer både privat och i offentlig sektor. Han har lång erfarenhet av att utbilda, är en mycket god pedagog och är sedan många år tillbaka verksam utbildare inom ledarskap,... Läs mer

´
Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Förmånligt hotellboende

    Boka in din övernattning på Scandic Hotels eller Nordic Choice Hotels till våra avtalspriser. Läs mer här!

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften kommer per post ett par veckor efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 20 dagar.

  • Vad ingår i kursen?

    I kursavgiften ingår lunch och fika under dagen/dagarna, dokumentation av kursens innehåll samt kursbevis.

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till

note

Hanna Mårtensson

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hanna.martensson@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.