Efter undersökningar hos yrkesverksamma inom HR-området togs denna kurs fram för att effektivisera HR-arbete i Excel. Kursen ger dig grundläggande kunskap om viktiga funktioner i Excel och hur du skapar dokument som är professionella och lättöverskådliga. Du kommer även få verktyg för att automatisera arbetsuppgifter så att du slipper göra manuellt arbete. Avslutningsvis kommer du lära dig bearbeta databaser och använda pivottabeller för att enklare kunna analysera data och ta fram bättre beslutsunderlag.
Kursen varvar teori med praktiska övningar och quiz som du kan ta i ditt eget tempo. Tidigare deltagare uppskattar kursen för dess relevanta innehåll och pedagogiska upplägg.
Kursen riktar sig till dig som är nybörjare i Excel och/eller jobbar med Excel inom HR
Inga förkunskaper krävs
01 Grundfunktioner i Excel
(7 videoklipp | 1 quiz)
02 Få ditt dokument att se professionellt ut
(4 videoklipp | 1 quiz)
03 Funktionerna som snabbar upp ditt HR-jobb
(9 videoklipp | 1 quiz)
04 Bearbeta databaser
(6 videoklipp | 1 quiz)
05 Lär dig använda Pivottabeller för att analysera data
(7 videoklipp | 1 quiz)
Denna kurs kan du antingen ta fysiskt i ett klassrum eller digitalt via Zoom/Teams. Du kan vara trygg på att kursens mål och innehåll alltid är det samma oavsett format.
Denna kurs kan du ta när och var du vill och helt i din egen takt. Våra förhandsinspelade kurser är flexibla och mycket pedagogiskt upplagda.
Denna kurs genomförs enbart digitalt. Våra halvdags-webinarier tar upp det viktigaste inom ett ämne för att ge dig ett stort kompetensutbyte på kort tid.
Denna kurs levereras och kvalitetssäkras av Learnesy i samarbete med Confex och Excelskolan