• Webinar

Digitala möten

Stärk ditt retoriska självförtroende - så skapar du effektiva och engagerande möten i det digitala rummet

När hemmakontor har blivit den nya normen tillbringar vi allt mer tid i digitala möten. Här får du lära dig att använda tekniken på rätt sätt och vad man ska tänka på för att få till mänskligare digitala möten.

Bilde
Om kursen

De flesta har upplevt långa, utdragna och monotona möten där deltagarna sitter med kamera och mikrofon avstängd. Många upplever att de digitala mötena tar mer energi än de ger och att de kunde spenderat tiden bättre på något annat.
 
När de digitala mötena inte når den nivån vi vill är det tyvärr kollegornas motivation och företagets resultat som får betala priset. På workshopen Digitala möten får du verktygen för att skapa effektiva och engagerande möten. Där du som deltagare vill interagera, diskutera och nå resultat tillsammans.
 
Efter kursen kommer du ha verktygen för att skapa digitala möten som engagerar deltagarna samtidigt som ni på kortare tid når tydligare resultat. Resultatet av utbildningen är att du känner dig trygg när du sätter igång det digitala mötet och att dina mötesdeltagare ser fram emot att du sätter på mikrofonen!
 
Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som vill lära sig mer om hur man stärker sitt retoriska självförtroende, använder tekniken på rätt sätt och leder möten i det digitala rummet.
 
Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs

Kunskapsmål

  • Att förbereda och strukturera det digitala mötet
  • Hur du använder röst och kroppsspråk i det digitala
  • Att engagera mötesdeltagarna
  • Skapa goda diskussioner och styra samtalsrummet

 
Varför ska jag välja denna kurs?

  • Professionell kursledare som är högaktuell inom sitt område
  • Du lär dig använda tekniken på rätt sätt
  • Stärk ditt kommunikativa självförtroende
  • Så använder du din röst och ditt kroppsspråk strategiskt i det digitala
  • Förstå den digitala lyssnaren
Program

Program

09.00-10.00

  • Introduktion
  • Så använder du tekniken du har på rätt sätt.
  • Skapa de bästa förutsättningarna innan du går in i mötet.
  • Två frågor mötesdeltagarna ställer sig när de kommer in i mötet.
  • Strategisk röst och kroppsspråk i det digitala.
  • Så får du de andra deltagarna att vilja lyssna på dig.

 
10.15-10.30 Paus
  
10.30-11.30

  • Digital mötesledare - tre områden du måste ha koll på.
  • Konsten att skriva en träffsäker agenda för ett digitalt möte.
  • Så inleder du får att sätta strukturen och väcka nyfikenhet.
     

11.30 - 12.30 Lunch
 
12.30 - 13.45

  • Därför blir det digitala mötet tråkigt - och så kan du undvika det.
  • Så håller du engagemanget uppe över tid.
  • De psykologiska mekanismerna bakom lyssnarmotivation - därför börjar vi ”multitaska”.
  • Timing, tid och längd - använd praktiska detaljer till din fördel.
     

13.45-14.00 paus
 
14.00-15.00

  • Förstå den digitala lyssnaren - därför sjunker deltagandet.
  • Så får du deltagarna att vilja bidra på mötet! Check-lista för interaktion.
  • Olika sätt att skapa inkludera deltagarna på anpassat till mötets längd och tid.
  • Värdefulla diskussioner - så ser du till att alla får komma till tals.
  • Styr samtalet - strategier för att hantera kommunikationskrockar.

   

  

  • Workshopen genomförs mellan 09.00-15.00 med inplanerade pauser
     
  • Kursen hålls på distans via verktyget Zoom - du kopplar enkelt upp dig därifrån det passar dig
     
  • Inbjudan med länk till kursen får du 5 dagar före kursstart

OBS: Kursprogrammet följs inte alltid kronologiskt.
Kursledare

Kursledare

  • Person
    Anna Ekblom

    Anna Ekblom är retorikkonsult och föreläsare på Snacka Snyggt. Hon har en fil.kand i retorik och en fil.kand i psykologi, båda från Lunds Universitet. Kombinationen psykologi och retorik har gett henne en bred förståelse för hur man kan lösa många av... Läs mer

´
Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • När är sista anmälan?

    Vi har ingen sista anmälan, du kan i lugn och ro anmäla dig och dina kollegor så länge som det finns platser kvar på våra kurser.

  • När kommer fakturan?

    Fakturan på deltagaravgiften skickas elektroniskt senast 5 dagar efter att din anmälan blivit registrerad hos oss. Om vi saknar information för elektronisk faktura, skickas en faktura per post en vecka efter din beställning.
    Kursen betalas alltid i förskott och betalningsfristen är 30 dagar.

  • Jag har fått förhinder, vad gör jag?

    Du kan alltid överlåta din deltagarplats till en kollega. Meddela oss detta per mail till kundservice@kursbekraftelse.se

note

Henric Nyström

Projektledare

Har du frågor?

Kontakta projektledaren: E-post hn@confex.se eller telefon 08-28 43 99

Denna sida fungerar inte i din webbläsare.

För att se sidan rekommenderar vi att du uppgraderar din webbläsare till en nyare version eller byter till en annan webbläsare (till exempel Chrome eller Firefox). Du kan även öppna sidan på en mobiltelefon eller surfplatta.

Du kan även kontakta oss på e-post eller telefon för mer information om våra arrangemang eller för att göra en bokning direkt. Kundtjänst är tillgänglig på telefon 08-28 43 99 eller på e-post kundservice@confex.se.